perjantai 30. heinäkuuta 2010

Kesäloma ..ja toisten juoksujen tuloa

Sagalla on ollut varsin mukava loma. Heti kesäkuun alussa suuntasimme mökille, jossa Sagaa (ja minua) odottivat Hukka ja Mimmi (enoni koira) sekä serkkutyttöni ja vanhempani. Koiruutukset juoksivat ja uivat ja leikkivät päivät pitkät keskenään tuskin malttaen nukkua. Muutaman päivän päästä Mimmi ja tytöt lähtivät kotiin. Sitten tuli Ari ja seuraavana päivänä me lähdimme matkalle Sagan jäädessä mökille.

Olimme reissussa reilut kaksi viikkoa. Saga oli pääasiassa mökillä Hukan ja vanhempieni kanssa, mutta myös muutaman päivän kaupungissa siskoni Ellan kanssa, kun vanhempaini olivat lyhyellä matkalla.  Ja sitten koirat olivat vanhempieni mukana heidän ystäviensä saaressa viettämässä juhannusta. Saaressa oli myös Martta-koira. Koirat tulivat hyvin toimeen (Saga ja Martta oli tutustutettu toisiinsa edellisviikolla, Hukka ja Martta ovat vanhoja tuttuja).

Palattuamme reissusta olimme päivän mökillä, kunnes palasimme kaikki kotiin. Kotona Saga oli aluksi hieman masentunut, mutta sitten innoissaan, kun pääsi tapaamaan koiratuttaviaan. Tapasimme  Cocon ja koirapuistossa monet muut tutut.

Viikon päästä lähdimme taas mökille. Ostimme mökille ison jollan ja erillisen sähkömoottorin..ja koirille pelastusliivit. Koiratkin pääsivät sekä purjehtimaan että moottoriajeluille. Yhden kerran koirat olivat kyydissä, kun vene kaatui Hukan mennessä juuri väärälle puolelle purjetta veneen kääntyessä... Saga hyppäsi noin vaan veteen, mutta Hukka linnottautui maston viereen pienelle pläntille, joka ei ollut veden peitossa ja vältteli loppuun asti uimaan joutumista :-) Hukka ei tämän jälkeen ollut enää purjekyydistä kiinnostunut, mutta Saga hyppäsi kyytiin erittäin innoissaan!

Ari lähti välillä kaupunkiin, mutta me Sagan kanssa jatkoimme mökkeilyä (nyt meillä oli iso tila nukkua aitassa :-) ). Sisareni kävivät yhtenä päivänä, toisena kävi ystäväni Annu.. ja sitten saapui serkkuni perheineen pitkän viikonlopun viettoon. Mökillä oli hulinaa kolmen pojan ja kolmen koiran (serkullani on 5kk Schäfer-pentu Indy) justessa ja uidessa (Hukka ei ui, kahlaa). Arikin tuli takaisin mökille ja opetti pojille purjehdusta.

Sitten taas palasimme kotiin. Saga oli nyt silminnähden masentunut ..ja ehkä myös väsynyt. Pian koiruutus piristyi, kun näimme taas Cocon ja kävimme pitkällä iltakävelyllä Fitin kanssa ja koirapuistossa näimme taas vanhat tutut kaverit (Piku, Cindy, Tekno, Hilma, Kalle,...). Helteet jatkuivat ja kävimme muutamana päivänä uimassa Haukilahdessa koirien uimarannalla. Se on kiva paikka! Yhtenä päivänä meillä oli jopa eväät mukana, ja ekalla kerralla tapasimme siellä Ilsen (Nybygårds Ihärdiga Ilse)! Useana päivänä vietimme Sagan kanssa aikaa lähipuistossa. Raahasin lepotuolin sinne ja lueskelin Sagan metsästäessä hiiriä ja nuuskiessa.. ja syöden jäätelöä tai luita. Ja joka päivä Saganaattori pääsi vapaana juoksentelemaan joko Myllykallioilla tai vesitornin kallioilla. Sagalla on taas ollut metsästysvaihde päällä - saaliina useita hiiriä (mökillä myös sammakoita) ja muutama lintu.

Käydessämme Porissa Jazzahtelemassa Saga oli ensimmäistä kertaa yökylässä Arin vanhempien Sinikan ja Hannun luona Nummelassa. Taisimme pelätä turhaan, kuinka heillä menee - heillä taisi kaikilla olla varsin mukavaa :-)

Jo viikon verran S on merkkaillut paljon. Ja värkki hieman turvonnut. Vielä pari päivää sitten Kalle ei kiinnittänyt mitään huomiota Sagaan koiriksessa (Hilma oli ihana!!), mutta eilen Kalle oli ollut kovasti Sagan perään ja S oli antanut hammasta. Ja eilen S oli kovasti väsynyt ja hellyydenkipeys vaan lisääntyi lähipäivistä. Kovasti S on myös nuollut itseään. Eilen  (29.7.) sitten pyyhkäisin paperilla värkkiä ja paperiin tuli muutama tippa rusehtavaa jotain. Tänään olen myös pyyhkinyt, mutta paperi pysyy puhtaana. Meillä on valkoinen matto ja Sagalla kaksi valkoista petiä. Missään ei näy mitään. Tässä nyt sitten arvuuttelen, onko juoksut alkaneet vai vasta tekevät tuloaan. Tänään tai huomenna olisimme olleet mökille lähdössä ja huomenna olisivat pihakoirapäivät Kouvolassa, jonne olemme ilmottautuneet. Kysyin juuri Jaanalta neuvoa, mitä teemme.... mutta joka tapauksessa jouksut ovat alkaneet tai alkamassa ja seuraavat kolme-neljä viikkoa saamme unohtaa vapaana kuljeskelut metsikössä ja puistossa ja käynnit rannalla ja koiriksessa.. ja käydä vain hihnalenkeillä ulkona (ehkä vähän leikkiä Cocon kanssa??). Aika kurjaa on välillä narttujen elämä :-(